bloger modowy
fot. pixabay.com

Bloger jeszcze kilka lat temu nie był na tyle poważnie traktowany, by można było nazwać jego zajęcie pracą, a całokształt działań zawodem. Rozwój blogosfery sprawił, że blogi przestały być wirtualnymi pamiętnikami, a przybrały formę profesjonalnych stron internetowych zawierających merytoryczne treści i trafione wskazówki. W związku z tym rozwojem również firmy chętnie zaczęły wchodzić we współpracę, dzięki czemu bloger stał się dobrze płatnym zawodem.

Tematyczna różnorodność blogów sprawiła, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Pasjonaci książek, chętnie przeglądają blogi książkowe, osoby, które chcą wiedzieć, gdzie kupować kosmetyki i jak je dobierać – odwiedzają blogi urodowe, a te, które chcą dowiedzieć się, jak zostać stylowym odwiedzają blogi modowe.

Na blogach urodowych możemy odnaleźć porady dotyczące wybielania zębów, dbania o siebie, dbania o zdrowie, dbania o włosy, zwłaszcza długie włosy, które wymagają większego zaangażowania z naszej strony. Można też znaleźć porady, jak zadbać o skórę po solarium, jak się pozbyć cellulitu, czy jak się pozbyć trądziku? Z kolei na blogach modowych znaleźć można zdjęcia prezentujące przykładowe stylizacje z informacją, w którym sklepie i jakiej cenie można nabyć poszczególne elementy garderoby, triki modowe, które pokażą, jak wysmuklić sylwetkę, ukryć niedoskonałości i podkreślić atuty.

Jak można zarobić n blogu modowym?

Blogi modowe najczęściej zarabiają poprzez nawiązanie współpracy z marką odzieżową lub butikiem. Są to zazwyczaj odpłatne współprace polegające na ustaleniu zakresu działań, np. wpis na blogu, prezentacja produktu bądź usługi w social mediach itp. Współpraca może być również na zasadzie barteru. To znaczy, że bloger otrzymuje za darmo produkt, a w zamian zobowiązuje się przygotować jego recenzję. Dajmy na to, jeśli jest to torebka skórzana, bloger modowy przygotowuje sesję zdjęciową pokazując swoim czytelnikom daną torebkę w zestawie z kilkoma propozycjami stylizacji. Zdjęcia wykonywane są w plenerze lub, jeśli pozwala nam na to aranżacja salonu, mogą być wykonywane w domu. Zdjęcia muszą być dobrej jakości, w związku z tym, coraz więcej blogerów decyduje się na profesjonalny sprzęt lub zawiera współpracę z fotografami.

W ramach współpracy z markami bloger często otrzymuje bon podarunkowy lub kody rabatowe dla swoich czytelników, którzy mogą skorzystać ze zniżki.

blogerka modowa
fot. pixabay.com

Kolejną formą zarabiania na blogu modowym jest marketing afiliacyjny. To znaczy, że bloger może otrzymywać prowizję ze sprzedaży, która została dokonana za jego pośrednictwem (z jego polecenia). Zatem prezentując stylizację bloger pozostawia link, poprzez który czytelnicy mogą zakupić elementy garderoby widoczne na zdjęciach. Nie są to zwyczajne linki, ponieważ linki partnerskie zliczają liczby przekierowań z bloga na stronę danego produktu i przypisują prowizję, jeśli ktoś z czytelników dokonał zakupu. W programach afiliacyjnych można odnaleźć niemalże wszystkie znane sieciówki (Adidas, Nike, Zara, H&M itd.). Są to więc marki, które każdy doskonale zna i nie powinno stanowić problemu zachęcenie do zakupu konkretnego ubrania.

Blogerzy modowi biorą też często udział w eventach modowych, pokazach, targach i wszelkiego rodzaju eventach promujących modę. Rozpoznawalni blogerzy otrzymują zaproszenia na takie wydarzenia, a czasami nawet zapłatę za udział w nich.

Profesjonalny bloger to pewnego rodzaju trendsetter, czyli osoba, która ustala trendy. Blogerzy, zwłaszcza modowi pozwalają przełamywać schematy i z większą odwagą postrzegać modę. Tłumaczą, jak się nią bawić, jak wyrażać swój własny styl i nie bać się indywidualizmu.

Ile zarabia bloger modowy?

W kwestii zarobków i to nie tylko w przypadku blogera modowego, ale również innych tematycznie blogów, sytuacja wygląda bardzo indywidualnie. Uzależnione jest to przede wszystkim od popularności danego blogera. Tu znaczenie mają statystyki jego bloga, czyli miesięczna liczba odsłon, liczba fanów, obserwatorów, zaangażowanie grupy odbiorców. Im okazalsze te liczby tym więcej korzystniejszych ofert współpracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here